Followers

4/23/2013

Buku ~


Hari ni 23 April merupakan HARI BUKU DAN HARI HAK CIPTA SEDUNIA...

sebut pasal buku ni, mesti ramai yg suka membaca kan...


aku? mesti lah termasuk dalam kategori yg suka membaca terutamanya karya2 HLOVATE...


sekarang sebut je name HLOVATE semua org tau...


aku mula kenal karya2 HLOVATE masa tahun 2005...


time tu karya2 HLOVATE masih dalam version e-novel kat blog beliau...dan rasanya waktu tu HLOVATE hanya dikenali oleh pembaca2 setia karya beliau kat blog tu je..bukan macam skng ni...:)


selalu je jadi silent reader setiap kali beliau update entri yg baru2...


masa tu jugak aku da jatuh hati kat hlovate semua karya2 beliau...


so, bila keluar kat versi cetak, aku x jemu baca..berulang kali aku baca sampai ada org tanya aku, x bosan ke baca cerita yg sama je..jawapan aku semestinya TAK BOSAN...

gaya bahasa HLOVATE yg agak santai dan aku rasa ringan utk kepala aku terima..plus cerita yg lain dari lain dan banyak unsur2 islamik dia...teguran kepada pembaca secara halus..aku mmg salute dgn gaya penulisan dia...

aku da ada semua koleksi novel HLOVATE ni yg kat bawah ni..yg nak keluar bulan ni aku akan beli jugak..


dari GT_i trilogy yang sekarang da diubah nama bila terbit buku ke Aa+Bb yang mengisahkan pasal Addin, Benz, Kucai, Fisha, Kurt dan kawan2 lain ke novel TUNAS yang mengisahkan pasal Mags 7 iaitu cerita time Addin kat Kolej Tunas..tp novel ni lebih menceritakan dari sudut geng Mags 7 tu sendiri... 






















aku sedih sebab novel Aa+Bb ni hilang 2 bulan lepas waktu aku bawak g outstation ke terengganu ritu..maybe tertinggal kat hotel..xpe, nanti beli balik... =(


then, ade novel 5 Tahun 5 Bulan..cerita pasal seorang Ana, Juan, atau Jo dengan Along yg Serbia juga peach cobbler... =D



Pastu Schubert Serenade yang dimuatkan dalam novel gabungan 3 org penulis, Gurindam Jiwa.. cerita pasal seorang Ju'a dan Abg Shah dia...




cerita pasal seorang Ed Sassin atau Minn Edina dan AO atau Ashraf Omar dalam Versus.. serius, aku jatuh cinta kat dua2 org dalam watak ni...


jugak cerita pasal Ked, si abang kepada Minn..cerita tentang Ked, Nawal, Hadiah, Mamat Romeo, A Lady, Florida-Virginia..tapi dalam versi cetak, cerita pasal Ked's Story ni ada dalam novel Pelangi. novel yg juga gabungan 3 org penulis...





Creep~StreetSymphony yang jadi cerita contengan jalanan..yg memuatkan cerita K2 dan Fend...novel die ade 2 part..baca yg Fend dlu baru baca yg K2...






juga rooftop rant yang mengisahkan pasal Trisy dan Jade...




lepas ni keluar pulak Anthem dalam versi cetak..da bole start beli kat Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013 atau beli secara online kat sini...





dan juga nak dapatkan koleksi kata-kata motivasi daripada karya2 HLOVATE ni...




p/s - aku tetap suka karya Hlovate walaupun beliau rahsiakan pasal diri beliau daripada peminat2 dia..terima beliau seadanya... :)

No comments: